zondag 4 maart 2018

Toeval ?

Hoe vaak zeg je "dat is ook toevallig" en meestal hoor je dan iemand zeggen "toeval bestaat niet". Maar hoe je het ook noemt, je kunt het op z'n minst opmerkelijk vinden. Enkele weken geleden deed ik mee, via MIEKEQUILT aan een ATC ruil. Ik stuurde er enkele naar haar toe en kreeg ook hele mooie terug van, voor mij, onbekende personen. Zo ook een van HAAR. Een geweldig blog, de creativiteit spat er vanaf. Zij maakt quilts, verft stoffen, maakt ecoprints en......teveel om op te noemen en van dat alles maakt ze ook nog fotokaarten.
 Die zelfde week was ik aan het rommelen in een doos met kaarten die ik ooit voor mijn verjaardag kreeg en die zo mooi zijn dat ik ze niet weg kan doen. Zo ook de kaart (links) die ik heb gekregen van vrienden, vorig jaar of misschien nog wel eerder, dat weet ik niet meer. Ik heb de kaart nog eens zitten bewonderen en zag toen op de achterkant een stickertje met een naam. Je raad het al de kaart is gemaakt door degene waar ik het atc-tje van heb ontvangen. Als je dan ook nog dit label aan je  theezakje hebt hangen moet je er wel even een berichtje over maken. Nou, ik geloof dus echt wel in toeval, jullie niet ?

10 opmerkingen:

  1. Ik geloof wel in toeval, Toos. En inderdaad, wat is ZIJ creatief. Prachtige dingen maakt ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kaart is een prachtig kunstwerkje!
    Wel bijzonder dat dingen in één week tijd zo samen komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geniet van zulk toeval. Altijd heel bijzonder hè. En Hannie is heel creatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik geloof er ook in. Hoe vaak zeggen we niet "de wereld is toch klein" als we weer toevallige raakpunten hebben met mensen waarvan we dat niet verwachten. Toevallige ontmoetingen! Die Hannie is echt wel een kunstenares. Wat een mooie dingen maakt ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. :-) het universum is ondoorgrondelijk Toos, en daar geloof ik héél erg in :-)
    gaaf joh ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze levert prachtig werk. Tuurlijk bestaat toeval, dat bewijs je toch met deze ervaring. Mooi dat je dat toevalt op 1 dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toos,

    Het is een bijzondere gebeurtenis, maar naar mijn gevoel geloof je juist niet in de toevalligheid van deze gebeurtenissen, maar ervaar jij het juist als iets wat moest gebeuren, iets dat op je pad moest komen. Of zie ik het wellicht toch verkeerd?

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geloof in toeval maar hoe je het ook noemt, het verhaal blijft hetzelfde.

      Verwijderen