maandag 18 september 2017

Tipi.

Ik maakte een tipi, al een tijd geleden. Hij is voor het zoontje van mijn nicht  voor op zijn nieuwe slaapkamer. Die is nu klaar en vandaag was het "Tipi - inwijdingsritueel", met andere woorden, een lekkere lunch voor ons. We hebben nog wel gezongen hoor, het liedje van "alle indiaantjes schieten met banaantjes" en hij heeft supergoed geholpen om de tipi mee uit te pakken. De kussentjes en de vissen die ik nog had gemaakt om de boel mee aan te kleden werden ook enthousiast ontvangen. We mochten allemaal in de tipi komen zitten, beetje moeilijk, maar zijn moeder en ik enigszins opgevouwen en hij ertussenin dat lukte nog net. Leuk om te zien hoe blij hij ermee is.

N.B, ik had wat problemen met de tipi. De stof gleed wat naar beneden over de stokken dus had ik er bovenaan, waar de stokken uitsteken, bij elk tentdeel lange stroken stof aangenaaid zodat we ze om de stokken heen konden draaien en vastknopen. Maar dat bleek nog niet helemaal afdoende. Inlichtingen had ik al ingewonnen bij Mieke want zij had er ook problemen mee gehad ( dankjewel nog voor je snelle reactie toen ) maar we hebben toch voor wat anders gekozen. De papa van de kleine indiaan kwam met de oplossing. Om elke bamboestok heeft hij de reep stof tussen een slangenklem vastgeklemd. De repen stof draai je daarna weer om de stokken heen om de klemmen te verbergen. Mijn  nichtje stuurde de volgende twee foto's. Dankjewel, handig voor degene die ook aan een tipi gaan beginnen en ik zou zeggen, doen want het is hartstikke leuk om te maken.


9 opmerkingen:

  1. Super tof! Ooit waag ik me er ook eens aan. Als het minimeneerke hier wat groter zal zijn.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat leuk gemaakt. ik kan me voorstellen dat hij het fijn vindt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke tent. Een indianentent blijft leuk hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben jij handig met de naaimachine. Je zal als kind zo'n tipi krijgen. Fantastisch toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat leuk om te zien toos, wat ben je toch een handige kraai,
    fantastisch

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een schitterend kano is dit geworden. Leuk zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dat weer ontzettend leuk gedaan, Toos. Zal dat mannetje blij zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tijdens onze gezellige fietstocht op 17 okt. vertelde je enthousiast over de tipitent. Leuk dat ik hem nu op de foto zie: hij is prachtig. Je kan er heerlijk verhaaltjes in voorlezen bv over Koko en Spriet.

    BeantwoordenVerwijderen