dinsdag 12 juli 2016

Over Maas en Waal.

Een of twee keer per jaar fietsen we met elkaar E. en ik. Ik ken haar nog van toen we samen  op Franse les waren maar het fietsen is volgens mij pas daarna begonnen. Het is altijd weer heel gezellig en we hebben dan ook lekker bijgekletst. De ene keer bedenkt zij waar naar toe en deze keer, afgelopen vrijdag, had ik wat uitgezocht. We gingen naar Buren. Twee keer met het pont overvaren ( eigenlijk vier keer want we moesten ook weer terug ) eerst over de Maas en daarna over de Waal. We troffen het met het weer, het was wel bewolkt maar droog, tenminste toen wij fietsten want het eerste buitje viel toen we net koffie gingen drinken en het tweede toen we zaten te lunchen. We reden eerst een rondje rondom het stadje en zagen het oude  WEESHUIS waar tegenwoordig het Marechausseemuseum in is gevestigd en daarna hebben we er wat rondgelopen en in de gezellige winkeltjes gekeken. HIER kochten we alle twee verrukkelijke chocolade, nee dit winkeltje moet je echt niet voorbij lopen en weet je, al is het niet goed voor de lijn, dan plannen we nog maar een extra fietstochtje.

3 opmerkingen:

  1. Prachtig plaatsje, Toos, wij zijn er vaak geweest al fietsend. Leuk om dat zo te doen met een vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk. Wij zijn er ook een paar keer geweest

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk Buren en omgeving. Meneer F. en ik hebben daar een paar jaar geleden een dag of tien vakantie gevierd en veel gefietst.

    BeantwoordenVerwijderen