zondag 18 maart 2012

Cultuur


Deze zondag begon voor ons met ontbijt op het filmfestival, waar we de hartverscheurende film "Le Gamin au Vélo" zagen. Daarna hebben we geprofiteerd van vrij reizen met het Boekenweekgeschenk ( Heldere hemel, van Tom Lanoye ) en kozen Roermond, met bestemming het Cuypershuis. Architect/ontwerper Pierre Cuypers staat er centraal. Zijn oeuvre, bestaande uit gebouwen, interieurs, kunstvoorwerpen en meubels is bijzonder groot. De tijdelijke tentoonstelling " Oud Papier " ( aanleiding, de vondst van meer dan 350 sjablonen en ontwerptekeningen ) was zeer inspirerend.

1 opmerking:

  1. Beste Toos,

    Wat een leuk blog heb je! Via Kristel van Vlijtig ben ik er terecht gekomen. Ik zal zeker een paar dingen gaan uitproberen (jouw vogels en viooltjeszak is erg leuk).
    Ik ben laatst ook in het Cuypershuis geweest, en de tijdelijke tentoonstelling Cristien Mijndertsma sprak mij erg aan.

    Ik zal zeker vaker op bezoek komen :)

    BeantwoordenVerwijderen